دانشگاه من

آموزش های ساده، کوتاه ،موثر و کاربردی

40 راه عملی برای بهبود فردی-16


40 راه عملی برای بهبود فردی-16

آیا می توانید تصور کنید اگر از بچگی هر کلاس یا مهارتی که یاد گرفته بودید، تا به امروز ادامه می دادید چه اتفاقی می افتاد؟ کلاس نقاشی خوشنویسی ورزش ................... می دانم، این کار در عمل امکان ندارد. اما آیا به این فکر کرده اید که افرادی که جز برترین های حوزه خود هستند همان هایی هستند که از کودکی، کاری در آن راستا انجام داده اند یا اثری از آن کار، در تمام فعالیت هایشان بوده است؟ آیا اگر به آنچه که اندکی علاقه داشتیم ادامه می دادیم، امروز مجموعه ای از مهارتهای اثر گذار نداشتیم ؟ زندگی افراد ماندگار چگونه است؟ وقتی به دقت به زندگی آنها نگاه می کنیم، متوجه می شویم که ریز عادت های زیادی دارند که با گذر زمان و تمرین و تکرار تبدیل به مهارت شده اند . آیا همه آنها یک شبه به وجود آمده است؟ شاید بگویید آن عادت ها، از قبل در خانواده شان نهادینه بوده. اما بالاخره یک روزی، اولین کسی وجود داشته که آن را ایجاد کرده است.

و اینکه انسان های بسیاری بوده اند که تک تک عادت ها را، خودشان برای خودشان ساخته اند. ما هم،  اکنون در حال انجام همین کار هستیم. اما دقت کرده اید که چه عادت و تمرین و تکراری را دنبال می کنیم؟ تکراری که به نفع ماست یا به ضرر ما ؟

امروز که این مطلب را می نویسم یاد سخن یکی از اساتیدم افتاده ام، که امروز جایگاه ویژه ای در خوشنویسی دارند. سال ها پیش وقتی کلاس خط می رفتم، جلسه آخر کلاس، استاد گفت: در نوشتن صبور هستم و اینکه سعی کنم هیچ وقت تمرین کردن را فراموش نکنم. امروز سال ها از آن روز می گذرد و من به این فکر می کنم که اگر این چند سال حتی روزی ده دقیقه تمرین می کردم چه اتفاقی می افتاد؟ افسوس می خورم که چقدر راحت، بی نهایت ده دقیقه زندگی ام گذشته است. اما شاید بهتر باشد به جای افسوس از همین ده دقیقه الان شروع کنم.

  انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 21

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

ما در این سایت به شما کمک می کنیم که نمونه زیباتری از خود بسازید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما