دانشگاه من

آموزش های ساده، کوتاه ،موثر و کاربردی

آخرین مسیر موفقیت


آخرین مسیر موفقیت

آخرین مسیر موفقیت

دراین مقاله می خواهم نتیجه گیری شخصی خودم را، در مورد مهم ترین مراحل برای رسیدن به موفقیت را ،بعد از خواندن کتاب ها و دوره های مختلف با شما در میان گذاشته و بررسی کنم:

1) فراموش کردن گذشته:

منظور من از فراموش کردن گذشته ، پاک کردن گذشته نیست ، بلکه منظورم این است که درس های آن را نگه دارید و از هر آنچه کینه، حسادت، عدم موفقیت ، ارتباط ناسالم و اشتباهاتی که در گذشته داشتید، بگذرید. این را به خاطر داشته باشید انسان های موفق انسان هایی نیستند که اشتباه نداشتند بلکه کسانی هستند که از گذشته گذشته اند و درس گرفته اند. اگر شما که در حال خواندن این مقاله هستید در این قسمت از زندگی خود هستید یعنی گذشته شما هر چند هم که بد بوده است، علت حضور شما در این بخش از زندگی تان است و تلاش شما برای قدم برداشتن در مسیر موفقیت است. این را به یاد داشته باشید که خداوند شما را همین طور که هستید دوست دارد و عدالت خدا برای همه ی بندگانش یکی است، پس شروع کنید و قضاوت در مورد گذشته را کنار بگذارید .

2) دوست داشتن خود:

وقتی از گذشته خود گذشتید، حالا نوبت این می رسد که خود را دوست داشته باشید زیرا تنها در این صورت است که صدای راهنمایی های خدا را برای طی کردن مسیر موفقیت می شنوید. وقتی ارزش و احترام برای خود قائل نباشید، مسیرهای موفقیت را نه می بینید نه می شنوید. اما به محض پذیرفتن خود با تمام خوبی ها و بدی هایتان به مسیر موفقیت خود هدایت می شوید.

3) سپاسگذاری:

حالا که در مسیر موفقیت قدم گذاشتید یادتان باشد که هر لحظه سپاسگزار نعمت های خود باشید چه آنهایی که از قبل داشتید و به آنها توجه نمی کردید چه آنهایی که هر روز با آنها روبرو می شوید. هر روز و هر لحظه، حتی وقتی ناامیدی به سراغتان آمد با یادآوری نعمت های خود، حال خود را خوب نگه دارید.

4) فکر کردن به خواسته ها:

به جای فکر کردن به ناخواسته ها به خواسته هایتان بیاندیشید. هرگاه در دور باطل ناخواسته ها گیر کردید، یک لحظه بایستید و ببینید چه ناخواسته ای اذیتتان کرده است، روی کاغذ بنویسید، به آن فکر کنید و ببینید آن چیزی که شما می خواهید چیست. خواسته خود که مطمئنا در تضاد با آن موضوعی هست که شما را ناراحت کرده، مقابل آن بنویسید و ناخواسته را خط بزنید و فقط به خواسته خود بیندیشید حتی اگر به نظرتان غیرممکن بود، یادتان باشد برای خدا هیچ غیر ممکنی وجود ندارد پس با اطمینان به خواسته خود فکر کنید.

5) تغییر باورها:

شاید بپرسید باور چیست؟ باور همه فکرها و دلایل و منطق هایی هست که برای انجام شدن یا نشدن کاری برای خود می آورید . پس این بار که خواستید به نشدن کاری فکر کنید، با سرچ در اینترنت یا با دقت تر دیدن اطرافتان الگوهایی را پیدا کنید که آن کار را با همه ی محدودیت هایی که داشته است انجام داده است.با مشاهده الگوی های موفق در زمینه ای که می خواهید و تکرار و تمرین، باورهای مفید را جایگزین باورهای ناکارآمد قبلی خود کنید.

6) اقدام با ایمان:

شک و تردید را کنار بگذارید ، و با ایمان راسخ ،به تمام راههایی که به نظرتان می رسد عمل کنید تا به راه درستی که منحصر خودتان است برسید. از اشتباه کردن نترسید. انسان های بسیار موفقی که می بینید و می گویید چقدر خوش شانس هستند. هزاران مسیر در زندگیشان رفته اند که آخرین مسیر به موفقیت رسیده است و شما آخرین مسیرش را می بینید. پس حرکت کنید و از شکست نترسید.

حالا وقت شروع کردن است از این به بعد برای هر کاری این مراحل را انجام دهید تا از نتیجه آن شگفت زده شوید. می دانم که درعمل بسیار سخت است اما شدنی است و نتیجه فوق العاده ای دارد.

  انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 64

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

ما در این سایت به شما کمک می کنیم که نمونه زیباتری از خود بسازید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما