دانشگاه من

آموزش های ساده، کوتاه ،موثر و کاربردی

40 راه عملی برای بهبود فردی-15


40 راه عملی برای بهبود فردی-15

پرچم های رنگی

چقدر براتون پیش اومده که نتونستید در شرایط مختلف، بلافاصله و در اسرع وقت و در زمان درست حرفتون و کامل، و منظورتون و جامع منتقل کنید ؟

تا روند جلسه یا حتی در ارتباطات خانوادگی صحبت هاتون رو به مسیر درست هدایت کنید.

آیا شده که در شرایطی به علت عصبانیت موفق نشده باشید درست منظورتون و بیان کنید و یا طرف مقابل منظور شما را درک نکرده باشه؟

یا اینکه در جلسه ای فرصتی نباشه که توضیح بدهید که به چه جوانبی از کار می خواهید بپردازید؟

چقدر شده که روتون نشده در یک شرایط خاص درخواست تون رو در مورد پرداختن به شیوه ای به خصوص به موضوعی،بگویید یا اینکه اگر گفته میشد به شخص بر می خورد یا اینکه به خاطر کمبود وقت برای توضیح دادن از گفتنش منصرف شدید؟

امروز می خوام یه راهکاری رو بهتون نشون بدم که بهتر بتونید این شرایط را کنترل و مدیریت کنید و نتایج بهتری بگیرید.

برای این موضوع شما با داشتن چند پرچم رنگی و قرار هایی که از قبل بر روی هر رنگ از پرچم می گذارید، چه بین کارمندها چه بین اعضای خانواده ، در شرایط خاص می توانید مدیریت درست بر اوضاع داشته باشید .

در محیط کار و جلسات می تونیم با این رنگ ها قرار بگذارید که فرد در مقابل ارائه‌ی رنگها نظرات خودشو مثلا با توجه به مزایا ،معایت و یا خلاقانه در مورد موضوع ارائه بده یا اینکه زمانی که ما نیاز داریم نظرات افراد را در بدبینانه ترین حالت بشنویم از پرچم سیاه استفاده کنیم . همچنین پرچم سبز رو می تونم بالا بیارم برای اینکه راه کارهای خلاقانه را ارئه بدهند.

و یا در روابط می تونیم در بدترین شرایط که فرد حاضر نیست به صحبت های شما گوش بده با قرار قبلی که در خصوص این رنگ ها گذاشتید، بهتر همدیگر را درک کنیم و تصمیمات درست تر و مهربانانه تر و عاقلانه تری بگیریم به عنوان مثال وقتیکه در شرایط دعوا هستید، می تونید از پرچم قرمز استفاده کنید.

به این صورت که در حالت عادی با هم قرار گذاشته اید که وقتی پرچم قرمز را بالا نگه داریم هر دو طرف کمی صبر کنند و هیچ حرفی نزنند که بخواهد موجب سوتفاهمی بشود.

می تونید هر پرچم و هر رنگی رو برای خودتون علامتی قرار بدید تا در شرایطی که کلام پیش‌برنده نیست یا جهت صرفه جویی در زمان بتونید درست ترین تصمیم و سریع ترین تصمیم و بگیرید.

امیدوارم که با ارائه این راهکار های کوچیک اما خلاقانه هرروز روابطه ای بهتر داشته باشید و فردی تأثیرگذارتر باشید.

 

 

  انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 17

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

ما در این سایت به شما کمک می کنیم که نمونه زیباتری از خود بسازید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما