دانشگاه من

آموزش های ساده، کوتاه ،موثر و کاربردی

40 راه عملی برای بهبود فردی-14


40 راه عملی برای بهبود فردی-14

خواندن زندگی بزرگان

من همیشه آنقدردرگیر مباحث موفقیت و علم روز دنیا و کارگاه های موفقیت بودم و گمان می کردم خواندن زندگی بزرگان و شاعران کشورمان چون مرتبط با گذشته است تاثیری ندارد. به این دلیل که، علم و شرایط امروز متفاوت است و با تجربیات گذشته گان که با امکانات و شرایط آن زمان اتفاق افتاده، دراین زمان، نمی توان موفق شد. اما من در این لحظه، پس از گذراندن دوره های مختلف، طی سالیان متفاوت، به این نتیجه رسیدم که علم ناب در دست بزرگان بوده که با توجه به سرعت جامعه امروز و کم صبر شدن انسان ها توسط افراد صبور به زبانی بسیار ساده بیان شده و در قالب های مختلف از جمله کتاب های موفقیت در اختیار افراد قرار گرفته ، اما مسلما نه کامل است نه تاثیر گذاری عمیق دارد.

اما وقتی زندگی گذشتگان را مطالعه می کنی و مسیر رفته آنها و نتایج شان را بررسی می کنی متوجه می شوی مسیر پیشرفت و موفقیت چیست و حتی در این زمان هم، همان راه هست که می تواند ما را به سمت نتیجه ماندگار، مانند آنها هدایت کند. پس با آرامش بیشتر و اطلاع از انتهای مسیر مطمئن تر گام برمیداری.

مطابق علم ان الی پی (که البته آن هم برگرفته از علوم گذشتگان هست )هرفرد می تواند با الگوبرداری دقیق از افراد موفق مانند آنها به موفقیت برسد و اینکه یادتان باشد، که در دام ذهن تان که می گوید زمان آن ها فرق داشته نیوفتید، انسان های موفق و دانا و خردمند در هر شرایطی موفق هستند.

پس حتما گاهی هرچند خلاصه، زندگی بزرگان را مطالعه کنید. علاوه بر اینکه با مشاهیر سرزمین خود آشنا می شوید و به آنها افتخار می کنید و اعتماد به نفس تان افزایش می یابد ،می توانید شما هم با یادگیری از مسیر آنها در مسیری که به آن علاقمند هستید استوارتر قدم بردارید.

به تبلیغات زرد توجه نکنید انسان با ارزش در هر زمان و در هر مکانی ارزشمند هست و چه بسا در عصر حاضر سریع تر، همگان از ارزشمندی اش مطلع می شوند.

درتقویم به روز ملاصدرا رسیدم گفتم تجربه خودم که تازه با تمام وجود درک کردم را با شما در میان بگذارم و خواستم من آن فردی باشم برای دیگران، که دوست داشتم در زمان من بود.

 

خلاصه زندگی ملاصدرا

  انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 30

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

ما در این سایت به شما کمک می کنیم که نمونه زیباتری از خود بسازید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما